Vecka 26

Nu är vecka 26 här!
Den senaste veckan har jag verkligen börjat känna mig stor!
Jag kan inte knyta mina skor själv och jag har svårt för att vända mig i sängen (det sista beror ju också på foglossningen.)
De senaste tre nätterna har jag drömt att bebisen kom eller att den var på väg.
Jag vill verkligen inte att hon kommer nu! Jag vill ha en färdigbakad bebis :)

Igår läste jag att det inte var bra med för bebisen om jag har för högt järnvärde, vilket gjorde mig ganska arg på min barnmorska.
Hon ordinerade nämligen mig att äta tre(!) tabletter om dagen när mitt värde låg på 118 (120 är bra.)
Jag har alltså ätit tre tabletter sedan vecka 10.
Hon har inte kollat värdet någon gång efter det så jag vet inte vad det kan ligga på, jag tänker iaf inte äta tre tabletter mera.
Jag hade en tid på torsdag hos min BM, som hon idag ringde och avbokade.
Istället ska jag dit nästa vecka för vi hittade ingen annan tid som passade och då hos en annan BM.
Som tur är ska jag få träffa den barnmorskan som jag träffade sist så det är inte en helt ny igen.
Hoppas att dom tar min graviditet på allvar iaf!

Här kommer en julbild på min tjockismage :)

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Mycket större ska den bli också :D

2011-12-12 @ 20:00:41
URL: http://apieceofelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0