Men hallå!?

Imorse hade jag klockan på alarm, för att jag skulle avboka en läkartid.
Jag hade nämnligen fått ett samtal av en kvinna som undrade om jag kunde ta ett test på återbesöket på min mvc som sen skulle skickas till henne och en tid för detta prov på sjukhuset hos en annan läkare, så jag trodde att jag blivit dubbelbokad.
Klockan tio skulle jag varit där och klockan nio blev jag uppringd.
Hon tyckte visst att jag skulle komma idag och kvinnan som ringt till mig hade slutat. Hur skulle jag veta det?!
Så då hade jag en timma på mig att göra oss iordning.
Man skulle helst vara där 15 min innan (vilket dom helt kunde glömma) och resan tar ca 20-25 min till sjukhuset.
Frukost kunde jag räkna bort på en gång, så jag duschade lite snabbt, skickade ut Daisy i trädgården så att hon fick kissa, plocka fram kläder till mig och lillan, fixade allt och klädde på lilla M sist i hopp om att hon inte skulle vakna och vilja ha mat (hon åt vid 8 så jag kunde kanske sova vidare.)
Sprang till bilen i blåsten med ett tungt babyskydd i famnen, kom på att jag hade dubbdäck (crap!)
Jag struntade i däcken och åkte iväg.
Väl framme fanns det ingen parkering så vi blev helt plötsligt nattpersonal, utan giltigt tillstånd eller betald biljett (det hanns inte med.)
Efter registrering och hisstur (jag hatar hissar men vi skulle till våning 16, med babyskydd) var min läkare tydligen sen så hon märkte inte att jag var det :P
Nu slipper jag undersökningen på återbesöket för den gjordes idag och allt såg bra ut :)
Lilla M sov genom allt och dom tyckte hon var så gullig, jag var mest nervös över att hon skulle vakna och vara jättehungrig.
Vi hann hem innan hon ville ha mat.
Tydligen så ville hon att vi skulle bada med för hon kräktes ner hela henne och mig.
Boven i det dramat var en rap på tvären :P
Nu ligger vi nyvakna i sängen och gosar och hoppas att resten av dagen inte blir så stressig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0