Kaos

Idag skiner solen och jag satt ute en stund men jag är alldeles för trött för att göra nåt så nu ligger jag i soffan.
Jag måste vila lite för natten har inte varit nådig!
Först och främst så var vi inte hemma förens kl 3 inatt och då skulle jag ge katten mat (som smet ut när vi åkte så han fick mat på natten istället) och då ropar min sambo från sovrummet och frågar snällt om jag kan fixa en resorb (vätskeersättning) till honom, självklart kunde jag det. Så täckte jag över soffan med lakan för att hunden inte ska hoppa upp på natten, borstade tänderna och lite så.
Jag kom i säng vid halv 4 iaf, min sambo hade somnat så jag försökte väcka honom ett par gånger så att han kunde dricka upp sin dryck, till svar fick jag bara "ja jag gör det snart ställ den på golvet så länge".
Sen somnade vi båda och så ringer Js alamarm 06:21 (för det första undrar jag varför ställa klockan 21 minuter över och inte 20 över? För det andra har jag ingen aning om varför han har kryssat i söndag i listan, säker lördag med jag brukar bara putta på honom när det ringer.)
Klockan ringer alltså 21 minuter över 6 varje helg, varje helg! Jag förstår inte varför han inte tar bort helgdagarna?
Så imorse gjorde jag som alla andra helger, puttar på honom tills han stänger av alarmet. Samtidigt sa jag att jag kunde ta hans mobil för han brukar alltid klicka på snooze och så ringer den hundra gånger till.
Den här gången blev det kaos, han lyckades spilla ut hela glaset med resorb under sängen (men som tur var inte på telefonen) och självklart vart han inte så glad.
Det hela slutade med att jag fick stan största utskällning och att allt var mitt fel!?
Han frågade vart resorben kommit ifrån och varför den stod på golvet, sen var det mitt fel för att jag tjatade om att han skulle stänga av alarmet, men hallå jag vill väl sova?
Sen sa han att han lika gärna kunde gå upp för nu var han vaken. Det tyckte jag lät som en bra idé för då kunde jag kanske äntligen få sova lite utan att behöva oroa mig för att saker blir mitt fel!
En kaotisk och rörig natt blev det och jag känner mig precis lika bakis idag som alla som drack alkohol igår, jag var ändå nykter så jag tycker att jag borde må bra idag men icke sa nicke! :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0