Förskrivet

Internet fungerar fortfarande inte hemma så jag skriver ett inlägg som jag kommer att posta senare.
Andra natten i huset har varit lång, jättelång. Vi försöker få djuren att förstå att dom inte får vara i sovrummet, men jag vill inte sova med stängd dörr för jag vill höra om det händer något.
Så minsta lilla ljud inatt och jag har vaknat.
Hunden har förstått ganska bra att hon inte ska vara där inne. Först låg hon och pusta och suckade i en halvtimma kanske (för att jag skulle säga till henne att det var okej att komma in till sovrummet) men sen tröttnade hon och gick ner och la sig i sin säng. Jag trodde inte att hon skulle våga vara på det andra planet när vi inte var där men det gick jättebra.
Hon kom in till sovrummet en gång lite senare men då sa jag till henne och hon gick ut på en gång.
Katten däremot har smygit sig in ett antal gånger. Varje gång har jag vaknat och fått bära ut honom. Det är lite jobbigt men förhoppningsvis så tröttnar han snart.
När vi inte är i sovrummet så är dörren stängd så då kommer dom inte in där.
Katten vill gärna gå ut med så han går runt och tjatar men jag vill inte släppa ut honom än, jag är rädd att han ska springa iväg och det vill jag ju inte :(

Jag var tvungen att vila en stund på dagen idag för jag är totalt utmattad!
Vi har inte handlat färdigt alla grejer än heller, men det är för att jag inte hittar det i min stil eller som passar in i huset så i eftermiddag ska vi på jakt igen.
Det känns ju lite tomt här men bara vi får hem soffan och upp med tvn så tror jag att det kommer kännas mycket bättre :)

Gardiner är något som vi saknar med. Köket är enda rummet som har fått, men det är samma sak
där, det är för att jag inte hittar några som jag gillar :(
Förhoppningsvis hittar vi det idag med, det känns lite kalt utan och som att alla grannar kan
tjuvkika på oss :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0