Butterbulle

Idag har jag inte orkat blogga mycket alls. Det var knappt att jag orkade ta mig ut på en löprunda men jag gjorde det och jag gjorde det bra! Jag klarade hela rundan plus att jag sprang ett extra varv i bussrondellen :P Jag trodde att det skulle bli exakt 5k då men jag måste nog springa två varv till för att det ska bli rätt :P

Just nu är jag inte på mitt bästa humör :(
Nyss lurade jag ut grannen på den här nya rundan, vi skulle bra kolla vart den gick. Den var bara 1.5km lång men det tog oss nästan en timma att ta oss runt!
Här där vi bor är marken väldigt blöt och mjuk, så här och var försvann stigen och övergick till ett tjärr istället :S
Vi lyckades som tur var ta oss runt innan det blev alldeles för mörkt, då hade vi nog behövt ropa efter hjälp!
Hursomhelst så bara älskar min hund att springa löst i skogen, och det gör mig ingenting så länge hon lyssnar och inte badar i illaluktande tjärr. Tyvärr lyckades hon väldigt bra med att bryta båda reglerna.
Så väl hemma var det bara att duscha en jätteskitig hund (hon hatar att duscha) och torka någelunda med hårtorken (hon hatar hårtorken mer än att duscha.)
Så lite smått (läs mycket) tjurig efter att hon inte lyssnar och för att hon försöker smita ut hela tiden från duschen sitter jag nu här helt utmattad och otroligt sugen på godis (jag har fortfarande inte rört en bit.)
Jag försöker säga till min hund att om hon inte lyssnar så får hon inte springa löst, okej säger hon och så drar hon i kopplet tills jag helt enkelt inte orkar hålla längre eller tills att jag är helt skinnflådd.
Hon lyssnar jättebra när vi är ensama på prommenad, men absolut inte när hon springer över grannarnas tomter (och jag själv klagar på att grannarna är inne på min tomt och går) eller när vi går med andra hundar eller barnvagnar(?)
Jag skäms otroligt mycket när hon springer över andras tomter, igår bajsade hon på grannens men som tur var var det på vännens :P
Hoppas, hoppas att hon vaknar på en annan sida imorgon och kommer på att hon visst ska lyssna på sin mamma oavsätt vad! (Så hände det nästan när hon slutade bita på allt, hände över en natt.)

Nu ska jag sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0