Mila 8 månader

För några dagar sedan ( närmare bestämt den 18:e) blev lilla M 8 månader!
Jag har ju haft ett uppehåll från 5 månader så jag tänkte uppdatera vad hon kan. En del saker lärde hon sig i månad 6 och 7 :)

Hon har alltid älskat att hoppa men nu är det att stå som gäller. Hon vill inte att jag håller i henne men jag måste sitta bakom för rätt som det är så släpper hon och tippar bakåt.
Hon ålar sig fram och klättrar på allt!
Idag ställde hon sig även upp helt själv!
Jag måste nog köpa en sån där snygg hjälm så att hon inte slår sig, vi har ju tyvärr stengolv i hela huset :(
Fint men väldigt hårt!
Hon älskar sin gåstol och hon springer gärna efter Daisy eller dammsugaren eller så går hon gärna in på sitt rum och tittar lite.
Alla roliga apparater under tvn är roliga att pilla på, även fast mamma säger ajaj (svaret mamma får då är ett flin och ett ajaj tillbaka!)
Hon går fram till spegeln och höjer armen och säger heeej!
I affären är det populärt att vinka till alla men då snålar hon med sitt hej.
Hon säger tacktack när hon vill ha nåt.
Kan nog vara för att hennes mamma säger det när hon har nåt hon inte får ha :P
Hon äter bara mat sen ca 3 veckor tillbaka. Hon spottade ut flaskan när jag erbjöd ersättning så då gick vi över helt till mat :)
Fisk är ingen hit men annars äter hon det mesta.
En flaska majsvällning slinker ner innan läggdags.
Havrevällingen spottade hon med ut.
Hon älskar att bada eller att leka med sitt babyduplo.
Hon blir jättelycklig för att hon lyckas krypa fram till djuren för att klappa dom :)

Bilden är tagen precis efter att hon rest sig upp.


Kommentarer
Postat av: elin

Vad duktig hon är :)

2012-11-24 @ 11:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0