Energiknippe

Efter att ha försökt att söva en envis dotter i över två timmar har hon nu äntligen somnat!
Hon höll på att somna mitt i intaget av välling kl 20 men fick så klart energi från ingenstans och snurrade runt i hela sängen (jag rättade till henne många gånger för att hon inte skulle ramla ner) slängde nappen hit och dit, lång och skrattade, snackade och grät om vartannat.
Jag sjöng, berättade saga, buffade, ignorerade ja jag testade allt men inget fungerade.
Hon lyckades även skalla mig så att jag fick näsblod och hade bara en hand att använda.
Jag var på väg att lägga henne i sin säng och sätta på vaggvisa, så somnade hon varje kväll utan gråt fram tills hon var ca 5 månader.
Men när hon blev förkyld ville vi inte att hon skulle sova ensam och nu är hon förkyld igen och då sover vi alla bättre med lillan i våran säng.
Pappan i huset är i Sthlm och tittar på fotboll, jag skulle följt med men eftersom att M inte är riktigt bra så stannade jag hemma.
Med andra ord var jag ensam mitt i allt kaos!
Jag som tänkt innan att åh vad skönt det ska få bli att få somna redan kl 20!
Jag får väl hoppas på en sovmorgon istället, vilket nog inte kommer att inträffa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0