Fixerad

Då var dagens bm-besök avklarat.
Idag kändes det jättebra och jag längtar mer och mer till förlossningen (känns konstigt att säga att jag längtar!)
Med mig hem fick jag två babyboxar med massa smått och gott i, och självklart en hel del reklam.
I dessa boxar fanns bl.a. Blöjor, bindor, salvor, schampo, bodysar, en dreglis och våtservetter.
Nu glömde jag säkert nåt men det var en massa bra att ha grejer :)

Bebisens hjärta tickade på fint.
Mitt blodtryck var lite högt så jag fick lägga mig ner en stund och vila och efter det var det bra, då låg det på 115/75.
Magen hade sjunkit ner till sin alldeles egna kurva och låg på 32.
Barnmorskan bekräftade även att bebisen är fixerad.
Precis som jag trodde och annat hade varit konstigt med känningarna jag haft nedåt.

Eventuellt så lossnade en del av slemproppen igår (vet inte säkert men bm trodde att det kunde vara så) och när jag skulle gå avslutade hon med:
Vi får se om vi ses nästa möte eller om bebisen har tittat ut.
Lite läskigt är det att det börjar närma sig men hon tyckte också att jag skulle försöka hålla bebisen inne till den 6/3 (då är jag i v. 38, och självklart kan ju inte jag bestämma när det är dags.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0