Japan

Det är väl ingen som har missat vad som har hänt i Japan.

Jag har funderat länge på att jag ska skänka en slant för att hjälpa till lite, det är ju det minsta jag kan göra.
Men hur vet jag att pengarna kommer dit och till vilken organisation ska jag skänka?
Man har ju så mycket att pengarna går till chefernas fina bilar och lyxliv och det har jag ingen lust alls att bidra till! Jag kan ju lika gärna spara lite pengar varje månad till mig själv så att jag tillslut (om hundra år) kan leva ett lyxliv.

Vet ni vilka man kan lita på? Vilka behöver pengar mest? Nu är det ju inte så att jag har så mycket att ge utan bara en liten slant, men många bäckar små..

Jag har skänkt pengar förut till Läkare utan gränser (dom tycker jag verkar bra) men dom har skrivit på sin hemsida att dom inte tar emot donationer just till Japan för att dom vet inte om dom behövs där, och det är ju just Japan jag vill hjälpa nu.

Kan ni ge mig något förslag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0