Tidig dag

Mila och jag var uppe jättetidigt (för att vara oss) idag.
Min gulliga sambo hade bokat service och däckbyte på bilen idag.
Tyvärr skulle bilen vara inne kl 8!
Vi brukar ju äta frukost halv nio.
Så imorse fick jag snällt ställa klockan. Min sambo trodde inte att det skulle ta längre än 30 minuter att få bilen färdig.
Men när vi kom dit, en aningen sena ville dom ha bilen hela dagen, och ingen utlåningsbil hade dom inne heller!
Den snälla servicekillen lovade att han skulle ta min bil så fort han blev ledig och att det nog inte skulle ta mer än 1.5 timmar.
Det lät helt okej så jag bestämde att vi skulle gå till mitt gamla jobb och hälsa på.
Jag tänkte att det kan ju inte ta mer än 30 minuter att gå, det tog 1timma och 20 minuter!
Tillslut kom vi fram men det blev ett kortvarigt besök.
Personalen sa i stort sett hej och sen började dom prata med varandra, ganska stelt kändes det :(
Servicekillen ringde ganska snart vi hade kommit dit så vi fick gå tillbaka och hämta bilen.
Mila tyckte att det roligaste var när vi mötte en häst på vägen tillbaka.
Hon vinkade glatt åt den när vi gick så jag tror att en häst kommer stå överst på önskelistorna de kommande åren ;)
Nu är vi hemma igen, mätta och belåtna!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul att du har börjat blogga igen!!:)

2012-12-07 @ 20:40:20
URL: http://Smoothiechee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0