Bm-besök

Idag har jag varit och lyssnat på lillans hjärta och mätt magen :)
Allt såg bara bra ut förutom att jag hade lite protein i urinet men att det var så lite så vi skulle ta ett nytt prov nästa gång.
Hon berättade även för mig att min mage kunde vara så liten för att jag har så starka magmuskler.
Det är ju roligt att man får utdelning för den möda jag lägger ner på all träning :)
Däremot sa hon att moderkakan ligger lite framtill (hon trodde det när hon lyssnade efter hjärtat) men det tror jag inte stämmer riktigt.
Dels så har dom inte sagt nåt om det på de olika ul vi har varit på och så tycker jag att vi kände sparkar utanpå magen väldigt tidigt (v 18.)

Mina siffror i vecka 30 var:

Blodtryck 110/80 (lite högre nu)
Blodsocker 4.2 (samma som sist)
Järnet 117 (lite bättre)
Sf 26 (jag följer min kurva fint)

Barnmorskan tyckte att jag skulle skära ner på sötsaker så att jag inte får en tjockisbebis.
Det var efter att jag frågade henne om bebisen blir större av socker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0