Konstig kväll

Det blev inga hemmagjorda schnitzlar ikväll utan vi åkte hem till min bror för han och min sambo skulle spela fifa12 (inte kul!)
Innan klockan blev allt för mycket så åkte vi hem.
Det är fem mil mellan oss och sist dom åkte hem sprang en älg ut framför deras bil så jag satt på helspänn hela vägen hem.
Sista biten är motorväg och till den hade vi klarat oss utan några djur men sen blev vi ståendes stilla.
En bit in på motorvägen såg vi massa blåljus och stillastående bilar. Oturligt nog hade en bil krockat med en älg på våran sida på ett ställe där det var enfiligt så ingen kom förbi.
Jag kollade med min app "polisnytt" där det stod att en älg dött och att föraren var förd till sjukhus (hoppas han klarar sig utan skador.)
Min sambo har aldrig tidigare sett en älg men nu fick han chansen att se en. Dock inte levande så tyvärr fick han inte uppfattningen om hur stora skogens konung kan vara!

När vi nästan var hemma vinkade en bil in oss och frågade efter en adress varpå jag svarade:
- Den är inte åt det hållet iaf (jag var nästan helt säker.)
Men så kollade vi och visst var mannen på väg åt rätt håll innan dumma jag började lägga mig i! :(
Jag lyckades övertala sambon om att vi skulle åka efter mannen och säga att det visst låg åt det hållet.
Vi hittade honom och det måste varit en envis jäkel för han hade vänt och var på väg tillbaka. :)
Vi blinkade på honom ett par gånger men han stannade inte fast vi körde efter honom för att se så han inte stannade utan fortsatte att köra dit jag sagt att han inte skulle och tillslut kom han rätt :)
Det blev en rörig text och exakt så rörig var kvällen! ;)

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Elin › en personlig fotoblogg

Stackars Jocke som aldrig får se sina älgar...

2011-10-01 @ 09:56:14
URL: http://apieceofelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0