Lussebullar

Det blev inte de vackraste lussebullar men ack så goda de blev!
Jag trodde efter att degen skulle jäsa första gången att det var på väg till ett totalt misslyckande, men jag lyckades få till katterna ändå :)
Jag antog att jag haft i för kallt degspad så jag googlade lite för att finna mitt svar.
Degen ville alltså inte jäsa men jag stalde in den i ugnen (lite öppen) på 50grader med duken över och vips så hade jag en perfekt deg!
Det går tydligen att ha i kallt degspad till jästen men då behöver degen lite längre tid på sig att jäsa, idag hade jag inte den tiden men det löste sig ju ändå :)

Det är farligt gott med nybakade lussekatter!!


Kommentarer
Postat av: Elin › en personlig fotoblogg

Gott! :)

2011-11-26 @ 16:05:11
URL: http://apieceofelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0