Besviken

Idag hade jag varit jätteduktig och lagat potatisgratäng och chilikyckling, jag lagade extra mycket för att jag skulle ha till veckans matlådor.
Vi åt och det smakade väldigt gott och jag var riktigt nöjd över de kommande matlådorna.
Jag lät maten stå kvar på diskbänken för att den skulle svalna lite innan den skulle in i kylen.
Samtidigt som jag gick en trappa upp passade katten (ja katten, inte hunden) på att ta sig några smakbitar.
När jag varit där uppe i två minuter kom jag på att just detta kunde hända (alltså inte första gången detta sker) springer jag ner och möts av en belåten katt som slickar sig om munnen!
Tyvärr blev mina goda matlådor tillslut hundmat!
Jag börjar fundera på om dessa två små har olika planer mot mig?
Nu skulle jag ju kunna skära bort biten han tuggat på men eftersom att han äter både harar och möss ute (säkert en massa annat trevligt också) har jag ingen lust att chansa och få en massa bakterier.

Veckans mat får istället bestå av frysta soppor.


Kommentarer
Postat av: Lotta

haha nää din stackare. Det är nackdelen med katter som kommer upp överallt. Då var väl han nöjd ialf av sån lyxmat=)

2011-11-14 @ 12:07:29
URL: http://sessancharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0