Vårtecken

Är våren här nu för att stanna?
Jag hoppas verkligen att det är så. Hur skönt skulle det inte vara om all snö smälte bort och det blev precis torrt på vägarna?
Jag har ett tecken som jag kollar efter varje år och när jag ser det då vet jag att det är vår på riktigt. Jag har kollat efter det enda sedan jag var liten och det är när dom börjar sopa upp allt grus från vägarna.
När det är torrt och rent på vägarna så vet man att det är vår på riktigt.
Människor plockar fram sina motorcyklar eller sina sportbilar och kör runt med.
Min sambo längtade varje år efter att dom skulle sopa rent så att han kunde ta ut sin "leksak" men nu har han inte den kvar längre så nu längtar han nog inte lika mycket :P
Vad har ni för speciella vårtecken?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller med om att när de sopat bort gruset kan man verkligen säga att det är vår!! Längtar, längtar, längtar..:) Jag har avanmält mig från klassfesten nu så jag följer gärna med på förfesten vart den än blev??!!:P

2011-03-22 @ 14:25:58
URL: http://smoothiechee.blogg.se/
Postat av: Elin › en personlig fotoblogg

När dom sopar gatorna, har dom dock gjort på vissa ställen och en sån bil åkte förbi oss idag, fast med borstarna uppe, sen såklart fågelkvitter, snödroppar och liknande blommor, mopeder/motorcyklar, en moppe såg vi idag men dom brukar alltid vara ute lite före motorcyklarna, och så vidare och så vidare.

2011-03-22 @ 16:15:21
URL: http://apieceofelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0