Proteinmuffins

Så då var dom klara, mina små godsaker :)
Jag hittade receptet på Annika Sjöös sida först men jag slängde i lite extra :P

Så här fina vart dom (en har visst runnit ut lite.)
Jag tänkte vispa grädde och skära några jordgubbar och ha på, men jag slängde visst in visparna i diskmaskinen :(



Recept:
3 äggvitor
2 skopor protein 1,5dl
250g kesella
2msk olja.
2tsk bakpulver

Jag slängde även i lite kakao (som ni kanske ser) lite vaniljextrakt och pyttelite algavesirap (för att det ska bli lite sött, algavesirapen höjer inte blodsockret har jag hört.)

Gör såhär:
Sätt ugnen på 150 grader. Vispa ihop alla ingredienserna och häll i muffinsformar.
Grädda i mitten av ugnen ca 15-20 min.

Hur enkelt som helst!

Jag provade med mina bananproteinprover som jag fick hem igår och det blev supergott!
Det bästa är att man kan äta dom utan dåligt samvete :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Mums, vad goda de såg ut!! Själv bakade jag kladdkakemuffins med aningen mer socker o fett i igår till mammafika..;) Men det där receptet blir nog att prova inom kort!!

2011-03-24 @ 08:38:33
URL: http://smoothiechee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0