Lista

Jag såg att en vän till mig hade skrivit en lista på vad hon har gjort de senaste 10 åren.
Vi har klassåterträff på lördag och då är det alltså 10 år sedan vi slutade nian! Det är otroligt vad fort tiden går.
Först tänkte jag att jag med kunde skriva en sådan lista men jag kom på att det nog skulle sluta i en läkarjournal/resebroschyr.
Kan inte tänka mig att det skulle bli en sådan rolig läsning, jag tycker inte heller att det är så roligt att skriva om. Det är saker som jag har lagt bakom mig och nu blickar jag framåt :)
Självklart har jag jättemånga ljuva och lyckliga stunder från dessa år men det är kanske stunder som är helt obetydliga för er men som är guld värda för mig.
Nej jag behåller nog denna lista för mig :)
Det är konstig egentligen hur olika allas liv ser ut efter skolan, för under skoltiden har alla skolan men sen när man slutar då?
Några pluggar lite till, andra börjar jobba eller reser omkring, en del kanske bara går hemma och trivs bra med det :)
Alla har vi iaf våran alldeles egna historia.
Jag har ganska många delar som jag skulle vilja byta ut men om jag gjorde det kanske jag inte skulle vara där jag är i livet idag? Och idag mår jag ju ändå faktiskt ganska bra :)
Självklart kommer inte såren i mitt hjärta läka helt men jag blir bättre dag för dag, och jag förstår att det är något jag får leva med.
Varje dag lär jag mig någonting nytt, visst är väl det fantastiskt?

Jag är glad att mina nära och kära klarar av och orkar att leva och älska mig, utan dom skulle jag inte vara mycket. Jag älskar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0