Full rulle

Jag är ledsen att behöva göra er besvikna igen men det blir inga bilder i det här inlägget heller.
Jag ska ta och tala om för er att det är första gången som jag pustar ut idag, och klockan är över nio!
Det är så att jag sov ganska länge idag, till tio närmare bestämt så frukosten vart senare än vanligt. Dessutom missade jag början av biggest loser som börjar 9.50.
Så jag väger mig på vågen, ser att den visar minus idag med (dagen börjar alltså bra) rusar ner och slår på tvn så att jag inte ska missa så mycket, innan det hinner jag bädda sängen med för annars blir det inte gjort.
Väl nere så tittar jag på programmet tills det är reklam och då börjar jag med min frukost.
Äter min frukost och ser på mitt program i godan ro, sen sätter jag mig vid datorn för att leta efter gardiner och bloggar så klart.
Mitt i detta så plingar det på dörren(!?) Grannen brukar ringa innan hon kommer förbi och den andra grannen kommer bara förbi men henne skulle jag träffa senare så jag undrade vem som gömde sig bakom min dörr... det var ingen mindre än min mamma! :) Och fika hade hon med sig också :)
Så efter bloggandet blev det fika med min mamma sen skulle vi hämta min syster på hennes skola så vi satt där och väntade ett tag tills hon skrev att hon sagt fel på en timma, hon slutade en timma senare.
Vi drog därifrån för längre ville vi inte vänta, åkte till JC för att handla ett par byxor till mig. Jag hade 100kr rabatt på crocker men när jag skulle köpa ett par fina så slog det mig att jag inte visste riktigt om det var dom jag redan hade :S Jag får ta på mig dom byxorna imorgon och åka tillbaka och köpa dom om det inte är samma :P
Samtidigt skulle jag passa på att springa in på apoteket och köpa fästingdroppar till katten men dom var självklart slut :(
Nu var klockan dags för att hämta syrran igen så vi åkte det sen skjutsade mamma hem mig och då var klockan dags för att möta upp grannarna för lite motion.
Väl hemma igen skulle jag hjälpa sambon vilket tog ett tag, sen var det dags för tränging som bestod av ben och mage.
Eftersom att jag hållt igång hela dagen kunde jag lika gärna fortsätta så jag begav mig ut på en löprunda som idag gick helt okej, inte som första gången men betydligt bättre än förra!
Väl hemma igen skulle jag skjutsa in maten i ugnen, ta en dusch och slänga in lite tvätt i maskinen.
När maten var i ugnen tyckte jag att det rykte nåt fruktasvärt ifrån den (innan maten var inne) men min sambo sa att det nog inte gjorde så mycket och att maten bara skulle vara inne en kortis, jag kom inte ens in i badrummet innan brandalarmet gick!
Jaha nu vet vi att det fungerar. Maten fick stå i ugnen på eftevärmen som tur var räckte!
Innan det ringde grannen och frågade om jag ville med på godisjakt vilket hade varit välbehövligt en dag som denna, men som ni förstår så hade jag inte tid!

Nu är klockan egentligen slötid i soffan, men vi har ingen soffa än så jag sitter på golvet och börjar få träsmak i arslet (förlåt för min dåliga franska.)
Som tur är så vet jag att inte bara min dag har varit hektisk, grannens dag var smått kaosartad min har bara varit hektisk ;)

Jag hoppas att ni förstår att jag inte orkar ta kort just nu!


Kommentarer
Postat av: Stefan Nilsson

Alla avsnitten finns att se i efterhand på Kanal 5 Play :)

2011-04-18 @ 10:48:35
URL: http://biggest-loser.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0