Dagens tips!

Det här inlägget kom visst väldigt sent, men jag har haft en skön och slapp lördag :)

Dagens tips är om intervallträning.
Jag tänkte att jag ska beskriva för er hur jag tränar när jag springer intervaller på löpbandet.

Först beskriver jag 10 minuter och sen 20 minuter så har ni förhoppningsvis förstått sen :)

Jag kör på lutning 0 hela tiden och varje nivå kör jag 1 minut.
Med 10 minuter börjar jag på nivå:
7 (väldigt enkelt, men för att komma igång)
8
9
10
11
(här är jag väldigt trött, det är första toppen men det blir enklare nästa gång.)
8 (här får jag hämta andan lite och dricka om jag behöver det, men jag slutar aldrig springa.)
9
10
11
12
(nu är jag riktigt trött och jag springer fast jag egentligen inte orkar!)

Om jag ska köra 20 minuter ser det ut så här:
7
7
(jag värmer upp 2 minuter, därför är det två 7:or)
8
9
10
11
(första toppen)
8
9
10
11
(här kommer andra toppen)
8
9
10
11
(tredje toppen)
8
9
10
11
12
(fjärde toppen och en nivå högre, men det klarar jag!)
7 (den här lugna minuten är välbehövligt efter ett hårt pass som detta!)

Så ser det ut när jag springer intervaller och det är inte det lättaste kan jag lova er! Det är bara att försöka komma ihåg intervallerna och utmana er själva :)


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: jo så är det ibland:/ detj obbigaste är att komma iväg, då man väl är på gymmet går det oftast bra:)

2010-10-24 @ 12:13:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0