Dagens tips

Mitt tips idag handlar om godis.
Jag har försökt med att bara äta godis på lördagar vilket alltid slutar med att jag sitter med världens största godispåse, chips, nötter, kakor you name it!
Skulle det fortsätta så kanske ni förstår att det håller inte i slutändan, jag går självklart ner i veckorna men sen går jag upp lika mycket igen :(
För att slippa detta så tillåter jag mig att äta godis varje dag. Nu måste ni ju självklart inte äta godis varje dag, utan bara om ni är sugna på något, varsågod ta en bit.

Mitt tips är alltså, tillåt er äta godis eller sötsaker varje dag men max 10 bitar. Nu får ni ju välja ett max själva men jag har tio bitar. När jag menar tio bitar menar jag inte att en kaka är en bit och ett wienerbröd är en bit. Nej utan en bit för mig är t.ex en centergodisbit.
Så vill ni äta en kaka får ni chansa lite på hur många center det går på den och så många bitar har ni förbrukat. Lördagar är ju alltid lite speciella så då bestämmer jag mig för hur många bitar jag får äta utifrån hur mycket vikt jag har gått ner i veckan, jag vräker absolut inte i mig som jag gjorde förut.


Kommentarer
Postat av: MORE THAN SEX

uschdå:/ ja precis!

2010-10-19 @ 17:49:29
URL: http://adayofmylifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0