Vad ska jag äta?

Snart kommer min sambo hem.
Han var på julbord med jobbet igår i en annan stad så han sov där inatt, jag antar att det blev en eller två öl för mycket :P
Jag frågade iaf hur dags han skulle komma hem för jag undrade om jag skulle göra mat till bara mig eller om han med ville äta. Då fick jag ett väldigt fint sms som löd: "Jag måste äta pizza!"
Så här sitter jag nu och funderar på vad jag är sugen på. Jag skulle med kunna äta pizza (jag unnar mig lite onyttigt ibland) men saken är den att jag är inte ens sugen på pizza och då känns det väldigt onödigt att trycka i sig en sådan.
Istället ska jag nog promenera till affären och köpa mig en god köttbit :P Han är inte hemma förens om en timma eller så, så det hinner jag.

Jag ska passa på att tipsa om en bra sida på nätet.
Är det så att ni räknar kalorier när ni äter eller bara är nyfiken på hur mycket vissa livsmedel innehåller så är denna sida perfekt.
Du skriver in namnet på livsmedlet som du är nyfiken på och så kommer det upp en lista på det eller liknande. Efter alla livsmedel står det hur många kalorier det går på 100gram.

Det är precis vad sidan heter: 100gram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0