200kcal

Nyss gick jag och hämtade min lilla vovve hos min mamma.
Jag vet att hem till mamma förbränner jag lite mer än 50 kalorier så fram och tillbaka skulle jag klara 100. Men innan skulle jag in till stan för att posta ett brev så jag skrev in 200kcal på ipoden och så började jag vandra.
Det var iskallt ute men samtidigt väldigt uppfriskande, promenaden tog mig ca 40min att gå. Så ni som inte har någonting att mäta er med så är det ca 200kcal på 40 min promenad.
Promenaderna blir genast mycket roligare när jag vet hur mycket jag förbränner :)

Nu har jag fått med mig en utmanare till att komma iform, ju fler vi är desto mer kan vi pusha varandra.
Orkar ni inte träna någon dag så ta på er era varmaste kläder och ge er ut på en promenad, passa på så länge era ben bär er!
Är inte promenader eran grej så finns det alltid en massa övningar som man kan göra hemma på vardagsrumsgolvet. Du behöver inte alltid ha vikter för att det ska bli jobbigt-
Tycker du att det är svårt att komma på olika övningar som du kan göra så sök runt på internet. Klicka in dig på google och googla fram träningsövningar, eller varför inte söka på youtube?
Vissa dagar orkar man bara inte träna, jag har med sånna dagar men vill man nå ett mål så kan man inte ha dom dagarna varje dag!

Nu ska jag slöa lite i soffan innan älsklingen kommer hem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0